måndag 26 augusti 2013

Jämföra...

Sitter just nu med en kopp kaffe i handen och en pisse i knät, och försöker vakna. Hur kan bebisar bli pigga så fort efter sömn? Jag förundras över detta varje morgon. Jag behöver iallafall en timme på mig innan jag blir som folk. För Ted räcker... 2 minuter? Så är det väl med dom flesta barn antar jag. En hyfsad natt har det varit, behövde bara springa in till han två gånger. Så nu är nog förkylningen på väg bort för denna gången. jag känner mig också mycket, mycket piggare.





Varför ska man alltid jämföra med andras barn? Jag blir superstressad av detta, men kan inte låta bli! Som detta att han inte kryper, eller ens ålar sig framåt, fast flera barn i vår föräldragrupp gör det. Och då ska tilläggas att Ted är äldst. Jag vet, alla barn utvecklas olika, man ska inte jämföra, men jag gör det tyvärr ändå. Ibland utan att jag ens tänker på det. 

Denna veckan är A på kurs. Efter att han blev arbetslös den 1 Juli har han bara gått hemma, och det är så SKÖNT att vara ensam hemma igen! Bara jag och Ted (och katten Sickan förstås), och jag går runt och plockar lite för mig själv utan att bli irriterad på att A bara sitter vid datorn, underbart! Idag har jag tänkt fixa ett flaggspel till Teds rum, kanske kommer upp en bild på det senare om det blir klart (beror på Teds humör). Först tänkte jag att vi skulle ta oss en liten morgonpromenad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar